tirsdag den 30. april 2013

Luis Suarez


Læserbrev af Mikkel 30-04-2013

Den 15. oktober 2011 blev Luis Suarez fra Liverpool anklaget for racisme mod Patrice Evra fra Manchester United. Det siges, at han sagde over 10 forskellige racistiske bemærkninger omkring Evra’s hudfarve.
Den 21. april 2013 skrev Suarez igen overskrifter. Under en kamp mellem Chelsea og Liverpool bed Luis Suarez, Branislav Ivanovic i armen. Han fik idømt en bøde på 40.000 pund og ti spilledages karantæne.

Det irriterer mig som fodboldfan og Liverpool fan, at en så stort spiller kan gøre noget så vildt dumt. Han er et dårligt forbillede for alle, der spiller, eller ønsker at spille fodbold. Jeg synes det er meget trist at se ens yndlings spiller vanære sit eget navn. Javist er han en dygtig fodboldspiller, men hvem gider have en spiller, der kan komme til at sidde ude i 10 kampe pga. en latterlig handling? Når Luis Suarez’ kontrakt udløber hos Liverpool, er jeg spændt på hvilke trænere, der vil have så sindssyg en fodboldspiller på deres hold.

Synes virkelig ikke det er fedt gjort. Han havde jo ikke nogen grund til at hverken bide eller komme med racistiske bemærkninger mod nogen. Det er en skændsel. Jeg siger ikke, at fordi man er fodboldspiller skal man være meget mere ordentlig end andre, men fodboldspillere er så kendte og får omtale i avisen hele tiden, så sådanne ting bliver virkelig set ned på. Jeg er meget skuffet!

5 kommentarer:

  1. Godt læserbrev ;) du har fulgt nyhedstrekanten!
    Jeg kan godt lide at du præsentere både Luis og Patrice med klub ;)

    SvarSlet
  2. Meget godt læserbrev.
    Som Anna siger har du fulgt nyheds-trekanten.;)

    SvarSlet
  3. Meget flot som sofie og anna siger jeg syndes det er perfekt længde og godt med info om sagen

    SvarSlet
  4. det som de andre siger perfekt (y)

    SvarSlet