mandag den 15. april 2013

Læserbrev


 Af Mikkler og Blender


Lørdag aften dræbte syvårige Marnie Caulfield sine to mindre søskende. De omtrent etårige tvillinger blev druknet i deres badekar. Marnie dræbte dem i vrede over hendes fars brutale drab af hendes seks killinger. Pigen er nu indlagt på sindssygehospitalet Saint Greg.
Jeg var yderst oprevet over den handling pigen foretog. Men på den anden side kan jeg godt forstå hendes vrede. Walter, pigens far, havde nemlig kort forinden myrdet hendes forrige kuld.
Jeg gjorde det for killingernes eget bedste.  De små pus led af en forfærdelig dyrekræft. Uhyre tragisk.”                    
Walter Caulfield, Kansas state
Jeg tager situationen alvorligt. Det er helt vildt sindssygt gjort af Marnie, selvom hun kun er syv år, virker det altså helt vildt ondskabsfuldt. Syv årige kan til dels godt tænke selv, og hun har helt sikkert været bevidst over hendes handling. Jeg har selv en syvårig derhjemme, og de kan altså sagtens have en stærk vilje, og være fuldt ud bekendt med konsekvenserne. De er klogere end man tror, og er altså ikke kun modne nok til at sidde på et fåretog.
Familien som passede deres kirkegang ugentligt, og var fuldt troende overraskede naborene og pastor Herman. Det undrede mig meget at trods deres tro, kunne finde på så brutale ting. Jeg kender Walter og han virker som en meget pligtig kristen. Tragisk at situationen kunne ende sådan 
Mvh Anonym nabo

7 kommentarer:

  1. Fedt læserbrev! Nok det bedste :D Levede op til de krav som vi stiller, i et læserbrev! Måske nogle flere spørgsmål?

    SvarSlet
  2. Meget godt læserbrev!
    Skala 5/5! ;-)

    Fra Mathilda og Sofie.

    SvarSlet
  3. Fedt!
    Lidt nyhedsartikel men det lyder også godt:D
    I har: fakta, en historie og en tragedie, også blander i det sammen til en og samme ting!
    FEDT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld, men giver dig altså ikke ret i at det minder om en nyhedsartikel. Hvis jeg selv skulle sige det, synes jeg vi mere tager en holdning og siger, hvad vi mener om situationen.
      Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl ;)

      Slet
  4. det er sjovt at i skriver i jeg person det meste af tiden. Men måske lidt for meget alligelvel.
    i skriver fx ikke om hvordan Marne opdagede at hendes far druknede killingerne!

    SvarSlet
  5. I begynder med indledningen og følger trekanten :) Perfekt med Fåretog.

    SvarSlet