fredag den 26. oktober 2012

Mobning.


Er du en del af de 50 % af Danmarks befolkning der er blevet mobbet?


Mobning:

50 % af Danmarks befolkning er eller
 bliver mobbet.  Hvert 4. barn har i
løbet af de sidste par år har prøvet at blive mobbet.

Vi stod en dag ved Forum Metrostation på Frederiksberg og spurgte forbipasserende om de kendte til mobning i deres eget liv.

Katrine Damsgaard fortæller: ”Jeg er blevet mobbet i folkeskolen, det var utroligt ubehageligt. Jeg sagde til mine forældre, at jeg blev mobbet, men der skete ikke rigtigt noget ved det. Jeg blev mobbet med at jeg var alt for tynd.”

Hans Christian Lauersen fortæller: ”Jeg gik i klasse med en der begik selvmord på grund af mobning. Jeg prøvede at hjælpe ham, men han tog sit eget liv alligevel.”

Kristian Mogensen: ”Jeg flyttede til Jylland som barn og blev mobbet, fordi jeg kom fra København. Jeg blev mobbet i fire år i træk.”



 

Mobning går videre til børnene.            

Vibeke Olsen fortæller: ”Jeg blev mobbet i folkeskolen og en dag gik det så galt at jeg blev låst inde på et toilet, til om aftenen da pedellen kom og låste mig ud.”

Vibekes barn er også blevet mobbet, og måtte gå til psykolog i fire måneder.

 

4/9 2009 hængte den tolv årige Robert Larsen sig på Udbyskole vest for Holbæk på grund af massiv mobning. Der var intet afskeds brev til Roberts familie da han hængte sig. Det kom som et chok for skolens elever, da deres rektor fortalte dem den tragiske nyhed, der blev tilbudt krisehjælp og andre former for hjælp til skolens elever.

Dårligt helbred på grund af mobning.

 

 

 

Meget mobning fører til, at de børn der bliver mobbet tit har ond i maven eller andre steder fek ryggen og hovedet.              Mobning kan også fører til dårligt selvværd, ensomhed og hjælpeløshed.

       

 

5 kommentarer:

  1. Vildt at i har fået så meget info, ved at spørge random mennesker på gaden! Eller er noget af det fra nettet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har spurgt mennesker på gaden, men sagen i Udby er fra nettet selv om vi hørte noget fra Udby lokal område

      Slet
  2. Så godt!!! Jeg er blevet helt rørt tænk at sådan noget kan ske ved at man mobber :'(

    SvarSlet