mandag den 29. oktober 2012

Mobning 2


Hvert 4. barn er blevet mobbet i løbet af de sidste par år.

Mobning fører til dårligt selvværd, dårligt helbred og ensomhed i følge Statens Institut For Folkesundhed.

Mobning fører til dårligt helbred.                         Meget mobning fører til, at de børn der bliver mobbet tit har ond i maven eller andre steder fx ryggen og hovedet.              Mobning kan også fører til dårligt selvværd, ensomhed og hjælpeløshed.

Mobning fører til dårligt helbred.                         Meget mobning fører til, at de børn der bliver mobbet tit har ond i maven eller andre steder fx ryggen og hovedet.              Mobning kan også fører til dårligt selvværd, ensomhed og hjælpeløshed.

Vi stod en dag ved Forum Metrostation på Frederiksberg og spurgte forbipasserende om de kendte til mobning i deres eget liv.

Hans Christian Lauersen fortæller: ”Jeg gik i klasse med en der begik selvmord på grund af mobning. Jeg prøvede at hjælpe ham, men han tog sit eget liv alligevel.”

Kristian Mogensen: ”Jeg flyttede til Jylland som barn og blev mobbet, fordi jeg kom fra København. Jeg blev mobbet i fire år i træk.”

Katrine Damsgaard fortæller: ”Jeg er blevet mobbet i folkeskolen, det var utroligt ubehageligt. Jeg sagde til mine forældre, at jeg blev mobbet, men der skete ikke rigtigt noget ved det. Jeg blev mobbet med at jeg var alt for tynd.”
Mobning går videre til børnene.            
Vibeke Olsen fortæller: ”Jeg blev mobbet i folkeskolen og en dag gik det helt galt, jeg blev låst inde på et toilet til om aftenen da pedellen kom og låste mig ud.”
Vibekes barn er også blevet mobbet, og måtte gå til psykolog i fire måneder.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar