torsdag den 13. september 2012

Klumme: Drenge og piger. To køn. To arter!

Dette er en klumme jeg har skrevet.
Først vil jeg lige fortælle lidt om, hvad en klumme er:
En klumme er en slags fristil, men er ikke fakta som sådan. En klumme beskriver noget fra den virkelige verden set fra skribentens synsvinkel. En klumme er altid skrevet ud fra personens egen holdning, og eksempler. Hvis du vil læse mere om, hvad en klumme er så googl' det :D

Mentale forskelle

Drenge og piger har hver deres tilgang til næsten alle sager. Drenge har i mange tilfælde en mere positiv indstilling, når der sker noget nyt, hvor piger nogen gange går i panik og bare står stille.
På den side vil jeg mene drengene vinder. Jeg har mange gange oplevet drenge være helt ekstatiske, når der kommer noget de ikke lige ved noget om, og så skal lære lidt om det. Piger kan nogen gange have svært ved at tage sig sammen til at komme gennem det nye.
Dog har pigerne et roligheds instinkt, hvilket vi drenge ikke kan komme i nærheden af. En klasse kun med piger ville være stille og rolig, men tror der vil komme mange spørgsmål, og læreren ville skulle tale rigtig meget. Derimod en klasse med drenge ville blive meget urolig, og læreren ville få svært ved at indføre et ord. Dog ville der blive hurtigere udfoldning af en opgave. Det er ikke ment som piger er meget langsomme til at lave opgaver.



Håber i vil læse dette og få skabt en lille debat. Dette indlæg er ikke ment, for at skabe en kæmpe barriere mellem drenge og piger, men er bare en lille analyse om, hvor jeg ser pigerne udskille sig fra drengene og omvendt.
Skæld venligst ikke hinanden ud. Dette er på ingen måde ondt skrevet. Derfor er der også kun kommet to punkter, hvori drengene vinder en og pigerne vinder en.

9 kommentarer:

  1. det er godt at du ``sikre´´ dig at der ikke kan komme en masse slagsmål ud af det


    P.S Bliv enlig ved med at skrive klummere

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis jeg finder på noget bliver jeg nok ved.
      Vil ikke blive hadet af alle, så skriver det fra begge sider, så ingen bliver sårede ;)

      Slet
    2. Godt indlæg Mikkel. Spændende :)

      Hugo, du skal huske store bogstaver, når du skriver. Husk også nutids -r. "Jeg sikreR"

      Slet
  2. God idé.
    Jeg vil sige at nogen drenge godt ville kunne tage det roligt, men hvis der er en hel klasse med kun drenge, skal man være heldig hvis kun fanger rolige drenge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber der kommer fler' kommentare.

      Slet
    2. Ja det har du ret i.
      Men MANGE drenge har bare noget ekstra i sig, der gør at de får lidt krudt i røven. Det er almindeligt. Men ja du har helt ret med at nogle drenge også er helt rolige og nærmest intet siger.

      Slet
    3. Tjek mit nye indlæg. Birkedal!

      Slet
  3. Fed Klumme bliv ved med det:)!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlet