mandag den 10. september 2012

Hvorfor stjæler man?

De fleste børn, der stjæler tror jeg gør det pga. fattigdom. Forældrene har måske ikke råd til mad, så de stæler smykker, der kan sælges for penge. De penge køber de nok mad for. På den måde kan de ved hjælp af en halskæde med fx. 4 karats guld til en omelet og to cheeseburgers.
Det er nok højst sandsynligt piger, der stjæler smykker, da vi drenge ikke kan forskel på en halskæde lavet af guld, og et slikarmbånd.
Drenge bryder nok mere ind i Fona eller Elgiganten, da der bare er et eller andet, der gør, vi drenge føler elektronik har en høj værdi.
Men der er jo også mange børn, der stjæler, selvom de ikke er i pengenød. Man ser jo ofte i avisen, at der er kommet en ny mobiltelefon, der bare er helt igennem fantastisk. Hvis så en af kammeraterne har den telefon vil man jo også selv have en. Problemet ligger nok egentlig i teknologien. Det er primært teknologi, der bliver hugget. Forældrene har jo ikke råd til at give børn en ny telefon eller et nyt fjernsyn, hver anden måned.
Men heldigvis kender jeg ikke nogen, der stjæler, så jeg ved egentlig ikke 100% årsagen. Jeg er heller ikke selv typen, der stjæler ting.
 
Denne mand har højst sandsynligt ikke fanget denne leopard.
Han har nok fået sit barn til at stjæle det for ham, hvorefter han så sælger den videre

6 kommentarer:

  1. Elsker layout'et! I <3 this layout

    SvarSlet
  2. Godt indlæg.. Fangede mig virkeligt!

    SvarSlet
  3. God tekst! Du har fået flere vinkler på "hvorfor børn stjæler".
    Teksten er let læselig. Du vil dog kunne finde lidt "guf" i sætningerne, hvis du læste den igennem igen :)

    SvarSlet