mandag den 10. september 2012

Hvorfor mennesker stjæler

Jeg tror, at man gør det, hvis man vil vise nogen, at man er sej, eller hvis der er noget man har ønsket sig i flere år, eller hvis man har/har haft en dårlig barndom.
Jeg har aldrig stjåldet noget fra en butik, men jeg tager mange gange min fars tyggegummi, men det er jo heller ikke alvorligt.
Det gør jeg kun hvis jeg mangler tyggegummi, eller hvis jeg virkelig har lyst til det, ikke for at vise nogen at jeg er sej, for det ville være spøjs, men det er der nok nogen der gør.

Jeg tror ikke at der er så stor forskel med piger og drenge, for der er både piger og drenge, der får det dårligt af at stjæle, men der er også både drenge og piger, der hele tiden stjæler.

9 kommentarer:

  1. "Jeg tror, at man gør det, hvis man vil vise nogen, at man er sej."
    WTF?
    Hvad er der sejt ved at stjæle? Jeg vil da mene folk, der stjæler er kedelige mennesker uden nogen form for selvbehærskelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Men det er ikke alle der synes det.

      Slet
    2. Interessant kommentar! Hvorfor det ikke er sejt at stjæle!

      Slet
  2. det var godt nana håber jeg kan læse noget mere fra dig

    SvarSlet