tirsdag den 19. februar 2013

The book of lost tales


The Book of Lost Tales, er en bog skrevet af J. R. R. Tolkien.
Den handler om en rejsende, der hedder Eriol, der sejler over havet og kommer til en ensom ø. På øen bor der elvere og han slutter sig til dem.
Det, det egentlig drejer sig om, er, at elverne fortæller ham myter og historier fra det univers, de befinder sig i.
Jeg har indtil videre læst første kapitel, hvor Eriol ankommer til øen. Han går langt, for øen er stor, da han opdager en by. Det er en elverby og han spørger, om han må sove der.
De byder ham velkommen og han spiser sammen med dem.
Bagefter samles de i kaminsalen og lederen af byen og hans kone, begynder at fortælle om et land langt væk, hvor elverne boede til at starte med.
Da historien er færdig, siger Eriol, at hans far engang fortalte ham noget, der mindede om og, at faren havde været draget mod eventyr, efter han hørte det.
Jeg er ikke nået så meget længere, men den er god (bedre end jeg får den til at lyde) og jeg glæder mig til at komme videre :)

6 kommentarer:

  1. Du er god til at få læseren til at fatte handlingen :)

    SvarSlet
  2. det er sjovt at et menneske dr havner hos en masse elvere
    ps er der nogen fra ringenesa herre?

    SvarSlet
    Svar
    1. der hvor jeg har skrevet dr mente jeg der

      Slet
    2. faktisk mente jeg istedet for dr skulle der slet ikke være noget

      Slet