tirsdag den 19. februar 2013

Harry Potter og de vises sten

Jeg læser Harry Potter og de vises sten af J. K. Rowling.
Familien Dursley lever et normalt liv, indtil flere mystiske ting træder ind i deres hverdag.
Hr. Dursley ser tons vis af ugler og kappeklædte folk på gaden.
De kappeklædte folk taler om en dreng ved navn Harry Potter, som også er nevnet på fru Dursleys søsters søn.
Hr. Dursley siger, at det må være en anden Harry Potter.
Han tager fejl. En dag finder de den lille baby Harry uden for deres dør.
De bliver hans plejeforældre, men de er behandler ham ikke godt.
Han sover i pulterrummet under trappen.
Når Harry bliver 10 år, får han et brev, hvilket er underligt for han har ingen venner.
Hr. Dursley brænder det, men der kommer flere. Tilsidst kommer der over 40 på en dag.
Harry vil have sit brev, men de andre gør alt for at forhindre ham i det.
De rejser væk fra huset, men brevene kommer uanset hvor de er.
En nat kommer der nogen, og banker på hårdt på døren for at komme ind. Ingen ved hvem der kommer.

6 kommentarer:

  1. Jeg er så frisk på at læse den bog, hvis det altså ikke var fordi, at jeg har læst den :)

    SvarSlet
  2. Lyder god og ville gerne læse den som philip men har allerede læst den

    SvarSlet
  3. Du skriver godt, hvad der sker! Lige som de andre ville jeg læse den, hvis jeg ikke havde læst den før!

    SvarSlet
  4. Den lyder meget spændene og den tekst du har skrevet er meget uddybende. Jeg ville godt læse den hvis jeg ikke havde set filmen og den kommentar har man bare ikke hørt før.

    SvarSlet