mandag den 27. august 2012

Bedste bog-serie?

Hej.
Jeg har her for nyligt læst 1, 2, 3 og lidt af 4. bog i serien kaldet "Lampens Børn".

Jeg synes det er en utrolig god serie, der dækker over flere emner. Bøgerne har meget fakta i sig, men det udleves på en mere fiktiv måde. Det er en faktion, der sparker mås, for at sige det lige ud ;)
 Bogen handler lidt om de to djinn'er John og Philippa, der kommer ud for mange episoder pr. bog. I eksempelvis bog nummer 2 er Philippa blevet valgt til den næste blå djinn af Babylon. Det gider hun ikke, og så finder de alle mulige måder at undgå det på.
Djinn'er stammer fra den islamiske tro, men har også rod i buddhisme. Djinn'erne er en slags magikere. Nogle tror de er et mellemtrin mellem engle og mennesker, og tror det er ligesom med reinkarnationen, at hvis man har været dårlig bliver man en orm, hvis du har opført dig okay, bliver du et menneske og så videre.
Jeg synes det er den bedste serie af bøger, der findes. Har ikke læst så mange andre, men den serie overgår uden tvivl Bo-bøgerne!
Bogen er skrevet af P. B. Kerr 

11 kommentarer:

  1. Det er en fantastisk bogserie! Godt, at du skrev om den :)

    SvarSlet
  2. har læst den første bog i serien og den er virklig god. er igang med at læse nummer to i serien

    SvarSlet
    Svar
    1. To'eren er min favorit. Den har den bedste handling!
      Glæder mig til at høre din mening!

      Slet
  3. Tror at du har ret i at de overgår Bo-bøgerne

    SvarSlet
  4. Rigtig flot anmeldelse Mikkel. Super godt med billederne af bøgerne, og så har du flot og kort fortalt, hvilke slags bøger det handler om!

    SvarSlet